Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów rozpoczęliśmy sprzedaż Adblue wprost z dystrybutora w rewelacyjnej cenie 0,99 zł / l
AdBlue jest to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5% gromadzony w osobnym zbiorniku.
Serdecznie zapraszamy, SAMOOOBSŁUGOWA STACJA PALIW 24h, OLKUSZ UL.WSPÓLNA 5D
Co to jest AdBlue?
AdBlue jest to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5% gromadzony w osobnym zbiorniku.
W zależności od modelu, jego wlew znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa. W codziennej eksploatacji, kierowca nie dostrzeże jakichkolwiek uciążliwości związanych z zastosowaniem AdBlue. Wbrew pozorom, dodatkowy czynnik nie jest dawkowany do paliwa spalanego w komorach spalania. Płyn ze zbiornika trafia do katalizatora SCR zainstalowanego na drodze układu wydechowego, wobec czego niezwykle istotna jest temperatura, jaką osiągają spaliny w miejscu montażu katalizatora.
Jak działa układ AdBlue?
Pod wpływem wysokiej temperatury z mocznika uwalnia się amoniak wchodzący w reakcję z tlenkami azotu. Efektem chemicznego procesu jest zmiana szkodliwych związków w parę wodną i lotny azot.
AdBlue dawkowany jest do katalizatora tylko w określonych warunkach temperaturowych. Kluczowe kryterium stanowi temperatura panująca w danym punkcie układu wydechowego. Bez niej z czynnika nie wydobędzie się istotny dla całego procesu amoniak. W okresie zimowych mrozów wystarczy całonocny postój pod chmurką, aby zawartość zasobnika zamarzła, uniemożliwiając przepływ substancji w instalacji.
Wodny roztwór mocznika krystalizuje się przy -11 stopniach Celsjusza.
Producenci rozwiązali tą kwestię w bardzo prosty sposób, instalując we wnętrzu zbiorników grzałki, które po kilkunastu minutach jazdy rozmrożą jego zawartość. Czasami występują jednak problemy. Kryształki obecne w płynie mogą zatkać układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy. Jej naprawa to wydatek od kilkuset złotych w samochodach osobowych do kilku tysięcy w pojazdach ciężarowych